Regulamin sklepu internetowego
I. Postanowienia ogólne
Regulamin lightpack.pl (dalej Sklep) określa zasady składania zamówień i sprzedaży towaru w Sklepie za pośrednictwem Internetu. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
Właścicielem Sklepu jest Tymon Kowalski, ul. Zaruskiego 27B16, 81-577 Gdynia,
Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług, który wynosi 23% w zależności od produktu i usługi).
Właściciel zastrzega sobie prawo do zmiany cen w dowolnym czasie. Klientów obowiązują ceny, które widnieją w sklepie w chwili złożenia zamówienia.
II. Zamówienia
1. Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez stronę internetową lightpack.pl
2. Składanie zamówień odbywa poprzez formularz umieszczony na stronie.
3. Do realizacji zamówienia konieczne jest podanie danych kontaktowych (imię i nazwisko, adres zamieszkania lub pobytu tymczasowego, telefon, e-mail).
4. Po złożeniu zamówienia (zarejestrowaniu zamówienia w systemie sprzedaży skibeat.pl, przez obsługę) Klient otrzymuje e-mailem wiadomość potwierdzającą, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji. W przypadku nieotrzymania maila prosimy o sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce lub kontakt pod adresem: lightpack.pl@gmail.com
5. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie, zwykle do trzech dni roboczych od otrzymania płatności i nie dłużej jak w ciągu 14 dni.
6. Dostawa:
– Na terenie Polski dostawa odbywa się za pośrednictwem INPOST, DPD, DHL.
- Koszt dostawy doliczany jest automatycznie przy wskazaniu adresu dostawy.
7. W przypadku podania niepełnych lub błędnych danych – Sprzedający spróbuje skontaktować się z Kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. Jeśli przez 1 dni kontakt z klientem nie będzie możliwy Sprzedający może odstąpić od realizacji zamówienia lub odmówić rezerwowania towaru dla zamówienia.
8. Sprzedawca dopuszcza płatności za produkty za pomocą serwisu transakcyjnego Przelewy24.
9. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia (siła wyższa) Sklep zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia – o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego telefonicznie, bądź na adres mailowy wskazany w formularzu zamówienia.
III. Reklamacja, gwarancja i zwroty
1. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego Produktu.
2. Produkty niespełniające norm w ramach zamówienia, powinny być reklamowane w momencie odbioru produktu przez kupującego.
3. Sklep odpowiada wobec Klienta za niezgodność z umową zakupionych towarów.
4. Reklamacje za niezgodność towaru z umową powinny być składane na piśmie lub drogą elektroniczną na adres mailowy sprzedawcy podany na stronie internetowej i złożone nie później niż 2 lata od momentu zakupu.
5. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji. W przypadku uznania reklamacji, klientowi zostanie zwrócona wartość zamówienia w terminie 10 dni roboczych.
6. W razie niezajęcia przez sprzedawcę stanowiska w przedmiocie zgłoszonej przez Klienta reklamacji w terminie 14 dni, licząc od daty złożenia reklamacji, przyjmuje się, iż reklamacja została uznana przez sprzedawcę za uzasadnioną.
7. Zwrot płatności odbywa się na rachunek przypisany do karty płatniczej zamawiającego np.: Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
IV. Odstąpienie od umowyV. Ochrona danych osobowych
1. Wszelkie dane Klientów, podawane podczas wypełniania formularza zamówienia przetwarzane są zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” z 29 sierpnia 1997 r. i wykorzystywane jedynie na potrzeby realizacji zamówienia. Wypełnienie formularza z danymi jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych w wyżej wymienionym zakresie.
2. Dane te są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. nr 133 poz. 883). Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystywania lub ich usunięcia.
3. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
4. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
5. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
– przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
– na Sprzedawcy przestaje ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
– ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
– zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
6. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
– dostępu do swoich danych osobowych,
– ich sprostowania,
– usunięcia,
– ograniczenia przetwarzania,
– przeniesienia danych do innego administratora
– a także prawo:
– wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
7. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy
wykorzystaniu danych z § 1 Regulaminu.
8. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
VII. Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Zmiana Regulaminu następuje poprzez ich zamieszczenie na stronach sklepu internetowego, a zmiany wchodzą w życie w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia. Strony związane są postanowieniami Regulaminu obowiązującymi w momencie składania zamówienia.
2. Przedstawienie do sprzedaży na stronie internetowej produktów nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz stanowi zaproszenie do składania zamówień. W szczególności podane na stronie internetowej sklepu informację o dostępności produktów nie stanowią podstawy do traktowania przedstawienia do sprzedaży produktów jako oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
3. Wszelkie znaki towarowe i nazwy zostały użyte wyłącznie w celu prezentacji produktów i są własnością Sklepu.
4. Złożenie zamówienia oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu.
5. Wszelkie spory wynikające z umowy sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji między Stronami, z intencją polubownego zakończenia sporu, a w razie braku porozumienia rozstrzygane będą przez właściwy miejscowo i rzeczowo sąd powszechny zgodnie z siedzibą firmy.